2020. június 8., hétfő

Katolikus hittan, Magyar szentek


Katolikus hittan
2020. június 8.
4.a osztály
Magyar szentek
Tk. 148. oldaltól
Minden népnek megvannak a maga szentjei. Nekünk, magyaroknak elég sok van büszkék lehetünk rájuk.
Itt most azokat a magyar szenteket szeretném megemlíteni, akik az első uralkodó családunk, az Árpád-ház tagjai voltak:
Szent István király – Tk. 148-149. old. OLVASD EL!
Tudod, hogy róla szól az István, a király c. híres magyar rockopera? Hallgass bele:
Boldog Gizella, bajor hercegnő, István király felesége – Tk. 152-153. old. OLVASD EL!
Szent Imre herceg, István és Gizella fia – Tk. 156-157. old. OLVASD EL!
Szent László király, aki igazi lovagkirály - Tk. 160-161. old. OLVASD EL!
Árpád-házi Szent Erzsébet Tk. 164-165. old. OLVASD EL!
Ő az egyik legismertebb magyar szent, őt sok külföldi országban is ismerik. Sok templomban látható a szobra, általában rózsákkal ábrázolják.
Árpád-házi Szent Margit Tk. 168-169. old. OLVASD EL!
(Ha jól emlékszem, a ti könyvetekben hibásan ábrázolják Szent Margit viseletét. Szent Margit domonkos nővér volt, mint én 😊 tehát ugyanolyan fehér habitust, fehér skapulárét és fekete fátyolt viselt, mint én. -de szóljatok, ha tévedek és mégis jó az ábrázolás! Tudjátok, hogy nekem más a könyvem.)
Szent Margit Szent Erzsébet unokahúga volt, bár személyesen nem ismerték egymást.
Itt egy színdarab Szent Margitról, a kőszegi gyerekek adták elő – én írtam:

Mese a szentekről:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése